Átfogó médiakampánnyal növelték a hazai halfogyasztás átlagát

2023. 11. 12.

Igazi sikertörténet a „Kapj rá!” kommunikációs és promóciós kampány, amely a Magyar Halgazdálkodási Operatív Program (MAHOP) támogatásával ért el szemmel látható sikert. A magyarországi halfogyasztás növekedésének elősegítését célzó projekt hatására ugyanis a 2014 és 2020 közötti európai uniós támogatási ciklus végére húsz százalékkal nőtt az éves átlagos hazai halfogyasztás.

A magyarországi halfogyasztás növelése kiemelten fontos téma, hiszen a különböző halfajok kiváló forrásai a magas minőségű fehérjéknek, esszenciális zsíroknak, vitaminoknak és ásványi anyagoknak, így az egészséges táplálkozás alapjait jelentik. Emellett egyéni szinten csökkentik a szívroham kockázatát, sokat segíthetnek a stressz leküzdésében, valamint a szív- és érrendszeri betegségek megelőzésében. Hazánkban, lassan ugyan, de eddig is nőtt a halfogyasztás mértéke, ám ez leginkább a karácsonyi időszakra koncentrálódott, és még így is jócskán az európai uniós átlag alatt maradt. Az Agrármarketing Centrum Nonprofit Kft. ezért indította el a kommunikációs és promóciós kampányát „Kapj rá!” elnevezéssel. A Magyar Halgazdálkodási Operatív Program (MAHOP) részeként, 2016 és 2023 között zajlott le a projekt, amely az Európai Unióhoz tartozó Európai Tengerügyi és Halászati Alap, valamint a magyar állam társfinanszírozásával valósult meg,

A kampány legfontosabb célja a magyarországi halfogyasztás népszerűsítése volt, illetve a látható eredmények elérése, azaz az éves átlagos hazai halfogyasztás növekedése. Emellett kiemelt szerepet kapott az ágazat imázsának javítása, valamint a halgazdálkodáshoz és az akvakultúrához tartozó tudásanyag, és nem utolsó sorban a termékek ismertebbé, elismertebbé tétele. Erre részben a www.kapjra.hu weboldalra feltöltött információs anyagok szolgáltak – ez az oldal foglalja össze a teljes „Kapj rá!” kampány tartalmi elemeit. Elérhetők itt a kapcsolódó információs anyagok mellett gyakorlati tanácsok, például receptgyűjtemények és konyhatechnológiai írások, amelyek segítségével átfogóbb képet és használható tudást kaphatunk a halgasztronómia világáról. A promóciós időszakban továbbá négy reklámfilm is készült hasonló tematikával.

A hétéves projekt során a digitálisan elérhető szakmai tartalmak mellett számtalan egyéb eszközzel is ösztönözték a halfogyasztás növekedését. Kis- és nagyrendezvényeket szerveztek látványkonyhával, gyermekfoglalkoztatóval, edukatív kiadványokkal, roadshow formájában ötvenhárom helyszínen tűntek fel az ország különböző pontjain, nagyszabású médiakampánnyal támogatták a népszerűsítést, továbbá hirdetésekkel tették ismertebbé az édesvízi halak fogyasztásának egészségre gyakorolt hatásait, azok előnyeit. Egyszerre hívták fel a figyelmet az egészséges életmód és a tudatos táplálkozás fontosságára, miközben megmutatták a halételek sokféleségét és változatos ízvilágát a fogyasztók számára.

A „Kapj rá!” kampány és szemléletformáló program mérhető sikerekkel zárult: a ciklus végére a magyarok legalább húsz százalékkal több halételt ettek, hiszen míg a 2015-ös adatok alapján a hazai éves halfogyasztás fejenként alig haladta meg az öt kilogrammot, addig 2023-ra átlagosan csaknem hét kilogramm került a magyarok tányérjára.

A program a MAHOP-5.3.2-2016-2017-00001 projekt keretében európai uniós forrás bevonásával valósulhatott meg.

További részletek a támogatott projekt keresőben: Tovább

Hírlevél

© 2023 Fejlesztési hírek

Megszakítás