A tervezéstől a kivitelezésig korszerűsödtek az építésügyi folyamatok

A Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztési Operatív Program keretében valósult meg a Lechner Tudásközpont projektje, ami az építésügy elektronikus támogatására irányult. Tizenegy különböző online szakrendszert hoztak létre, amelyek a lakosságot és a szakemberek munkáját egyaránt segítik. Egy ország versenyképességét az építésügyhöz kapcsolódó közigazgatási és közszolgáltatások színvonala is alapvetően meghatározza, melyben Magyarország előtt sok fejlesztési feladat állt. Az építésügyi és térségi tervezési folyamatokban érintettek közötti információáramlás sok szereplővel és rendkívül lassan működött, mert hiányzott a folyamatok gyorsításához szükséges...

Személyzeti fejlesztések a versenyképes közszolgálatért

A Belügyminisztérium által megvalósított, a közszféra utánpótlását erősítő projektben több mint négyezer közszolgálati alkalmazott képzése valósult meg, emellett megújultak és bővültek a már széles körben ismert KÖZIGÁLLÁS portál szolgáltatásai.  A Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztési Operatív Program a közigazgatás és közszolgáltatások megfelelő működése és ezáltal Magyarország versenyképességének növelése érdekében egy még inkább ügyfélközpontú, szolgáltató jellegű állami szerepvállalás kialakítását határozta meg fejlesztési irányként. A versenyképes közszolgálat személyzeti utánpótlásának stratégiai támogatása című projekt egyedi célkitűzése a szolgáltatói szemléletű feladatellátáshoz szükséges...

Online felvételi jelentkezés, igazolás beszerzés, ösztöndíj ügyintézés az Oktatási Hivatal felületén

Egyszerűbbé, gyorsabbá és időkímélőbbé vált az ügyintézés az Oktatási Hivatal kibővített elektronikus felületének köszönhetően. A teljes egészében európai uniós finanszírozásból, a Közigazgatás – és Közszolgáltatás-fejlesztés Operatív Program keretében megvalósult projekt eredményeképpen az oktatási ügyekkel kapcsolatos teendőket akár otthonról is bármikor, a papíralapú benyújtást mellőzve lehet elvégezni. Az Oktatási Nyilvántartás továbbfejlesztése elnevezésű projekt céljai összhangban vannak a kormányzat azon törekvéseivel, amelyek a digitalizáció térnyerésének és kor társadalmi elvárásainak megfelelő ügyintézés biztosítására irányulnak. Az új szolgáltatás az...

Még rugalmasabb rendszer a központi ügyintézésben

Látványos és praktikus funkciókkal bővült a központi ügyintéző rendszer. A NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. által megvalósított fejlesztések révén többek közt olyan új lehetőségek segítik az elektronikus ügyintézést, mint a bírósági eljárásokban az úgynevezett távtanúzás vagy a távmeghallgatás. A 2014 és 2020 közötti európai uniós támogatási időszakban, a Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztési Operatív Program által finanszírozott projektben összesen közel háromszáz, a közigazgatási folyamatokat hatékonyan támogató videokonferencia-végpontot építettek ki. Immár a hivatalos eljárások során sem kell feltétlenül...

Egyszerűbbé és átláthatóbbá vált az e-ügyintézés a közigazgatásban

Nincs többé felesleges sorban állás – a SZEÜSZ-rendszer alkalmazásával és fejlesztésével az utóbbi években egyszerűbbé vált a hivatali ügyintézés Magyarországon. A 2014-2020-as európai uniós fejlesztési időszakban megvalósított fejlesztésnek köszönhetően ráadásul bővült és átláthatóbb lett az elérhető elektronikus szolgáltatások köre is. A magyar kormány évek óta dolgozik azon, hogy a hivatali ügyintézést a legkorszerűbb digitális megoldásokkal támogassa. E folyamat részeként készült el a SZEÜSZ-rendszer, amely a szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatásokat teszi korszerűbbé és egységesebbé. A rendszer...

Mesterséges intelligencia segít a közigazgatásban és az ügyintézésben

Országszerte több mint négyszáz helyszínen érhetőek el a Mesterséges Intelligencia Asszisztens (MIA) Pontok, amelyek érintőképernyős eszközein könnyen, gyorsan, ügyintézői beavatkozás és sorban állás nélkül, elektronikusan intézhetünk el különböző ügytípusokat. A Széchenyi 2020 Közigazgatás- és Közszolgáltatás- fejlesztés Operatív Programjának támogatásával egy európai szinten is egyedülálló, hibrid – a személyes és az elektronikus ügyintézési tér között hidat képező – platform jöhetett létre. Az elmúlt időszakban jelentős előrelépést sikerült elérni a mesterséges intelligencia, illetve a legkorszerűbb technológiák gyakorlati...

23 ezer hivatali ügyintéző kompetenciafejlesztése valósult meg

Országos szinten javította a közigazgatásban az ügyintézés minőségét, valamint növelte a munkatársak és az ügyfelek elégedettségét az a Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztési Operatív Program forrásaiból finanszírozott projekt, amelyben fejlesztették a területi államigazgatási szervek humánerőforrását. A Miniszterelnökség, a Veszprém Vármegyei Kormányhivatal, valamint a Lechner Tudásközpont Nonprofit Kft. együttműködésével, 2016 és 2023 között valósulhatott meg a fővárosi, vármegyei, járási és kerületi hivatalokban dolgozó ügyintézők kompetenciafejlesztése. A terület hatékony működéséhez elengedhetetlen a munkatársak szakmai ismereteinek folyamatos bővítése, hiszen a...

Hírlevél

© 2023 Fejlesztési hírek

Megszakítás