Új buszpályaudvar épült Komlón

Teljesen új komplexum szolgálja ki az utasokat a helyi és helyközi járatokat fogadó és indító autóbusz-állomáson a Baranya vármegyei városban. A beruházásnak köszönhetően az európai színvonalú állomás építése mellett megújultak az utasforgalmi terek, növekedett a zöldfelület, így a komlói utasokat 21. századi körülmények várják. A „Komlói buszpályaudvar és környezetének közlekedésfejlesztése” elnevezésű projekt a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program keretében, teljes egészében európai uniós támogatásból valósulhatott meg. A régi pályaudvar még az 1960-as években épült és...

A térségi és a nemzetközi elérhetőséget is javítja a Körmend és Rábafüzes között megépült autóút

Az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program támogatásával 28,9 km hosszú, 2×1 sávos keresztmetszeti kialakítású autóút épült új nyomvonalon Körmend várostól az országhatárig. A projekt megvalósításával biztosítható a tartósan magas szolgáltatási és forgalombiztonsági színvonal az érintett térség és az áthaladó tranzitforgalom számára. A M8 autóút Körmend–Rábafüzes, országhatár szakasz 2×1 sávos előkészítése és építése című projekt keretében az autóút kiépítésén felül kapcsolódóan kialakítottak egy szintbeni csomópontot,- négy külön szintű csomópontot, 1220 méter zajárnyékoló falat, 36 darab műtárgyat –...

Biztonságosabbá vált a közlekedés Tiszaföldvár központjában

A Jász-Nagykun-Szolnok vármegyei városban többek között új körforgalmi csomópontot, járdát és kerékpárutat építettek ki a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) támogatásával. A megvalósult európai uniós projekt elősegíti a munkaerő mobilitás infrastrukturális feltételeinek javítását is. A projekt keretében kialakítottak egy ötágú körforgalmi csomópontot, valamint elválasztott rendszerű gyalog- és kerékpárutat, gyalogjárdát, öt gyalogátkelőhelyet, tíz parkolót és egy buszmegállót építettek. Ezen kívül elbontották a csomópontban meglévő csapadékvíz elvezető hálózat egy részét, és új ivóvíz vezetéket, új gázvezeték gerinc hálózatot, bekötő vezetéket, valamint...

Új trolibuszok járják Budapest utcáit

Huszonegy korszerű, energiahatékony trolibuszt vásárolt a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. a 2014 és 2020 közötti európai uniós támogatási időszakban, a Széchenyi 2020 Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Programban elnyert egyik támogatásából. A beszerzésnél kiemelt szempont volt, hogy az új járművek akadálymentesek legyenek, ezért kizárólag alacsonypadlós trolikat vásároltak, ugyanakkor nagy figyelmet fordítottak az utasbarát kialakításra, a dinamikus utastájékoztatásra, a megbízhatóságra és a biztonságra is. Budapesten több mint húsz éve, 2001-ben készült el az első átfogó közlekedési rendszerfejlesztési terv,...

Közlekedésfejlesztés Budapesten

Az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) 2014 és 2020 között több jelentős fejlesztéssel járult hozzá a hazai tömegközlekedési szolgáltatások színvonalának javulásához. Ezek között megemlítendő az a komplex beruházássorozat, amelynek köszönhetően európai uniós támogatásból bővült Budapest villamos- és trolibusz flottája, emellett az úthálózat és számos megállóhely is megújulhatott.  A projekt eredményeként újabb előrelépés történt a budapesti közösségi közlekedés modernizációjában: 47 új CAF villamos és 36 Solaris trolibusz érkezett, megújultak és akadálymentessé váltak a villamos megállóhelyek és...

Korszerű motorvonatok közlekednek Budapest elővárosi vonalain

A magyarországi kötöttpályás, közúti, kerékpárúti és kikötői infrastruktúra fejlesztését támogatta az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP), amelynek keretében 2014 és 2020 között számos sikeres beruházás valósulhatott meg. Az IKOP biztosított forrást a fővárosi elővárosi vasútvonalak korszerűsítéséhez, aminek eredményeként 19 modern, nagykapacitású motorvonat közlekedik ezeken a sínpályákon. Európai uniós támogatás segítségével jelentős fejlesztések valósultak meg az elővárosi vasútvonalakon: az itt közlekedő motorvonatokat a legmodernebb technológiával és kényelmi szolgáltatásokkal látták el. A járművek végsebessége 160 km/h, rendelkeznek...

Európai Uniós támogatással hosszabbították meg az 1-es villamos vonalát

A projekt eredményeként létrejött az összeköttetés az Etele tér és Kelenföld vasútállomás között, lehetővé téve a gyors és kényelmes közlekedést a fővárosban utazók számára. Az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) keretében, a 2014 és 2020 közötti hétéves uniós támogatási időszakban országszerte számos olyan beruházás valósulhatott meg, amelyeknek köszönhetően minőségi tömegközlekedési szolgáltatásokat vehet igénybe a magyar lakosság. A támogatásnak köszönhetően az 1-es villamos vonalát az Etele térig hosszabbították meg. A projekt célja az volt, hogy hatékonyan...

Európai Uniós támogatással valósul meg a 83-as főút fejlesztése

A magyarországi kötöttpályás, közúti, kerékpárúti és kikötői beruházások megvalósítását támogatta az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP), amelynek keretében a 2014 és 2020 közötti fejlesztési időszakban számos sikeres beruházás valósulhatott meg. Ezek egyike a 83. sz. főút M1 autópálya és Pápa közötti szakaszának fejlesztése, illetve a Győr, a TEN-T csomópont és Pápa közötti főút kiépítése a pápai repülőtéri bekötőút megvalósításával, valamint a győri bevezető szakasz főútként történő fejlesztése. A beruházás hatására számottevően javul a térség elérhetősége,...

Hírlevél

© 2023 Fejlesztési hírek

Megszakítás